Reklamačný poriadok
pre internetový obchod www.obuvzona.sk
(ďalej ako „Reklamačný poriadok“)
I.
Úvodné ustanovenia
1.1 Prevádzkovateľom internetového obchodu www.obuvzona.sk je predávajúci a to Ing. Petra Steyrerová, so sídlom Bozděchova 637/9, 150 00 Praha 5, Česká republika, IČ: 71386084, DIČ: CZ7958282651 , bankový účet vedený v: Slovenská sporiteľňa, a.s., č. ú. v tvare IBAN: 2538594399/0800 (ďalej len „predávajúci“). Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťouVšeobecných obchodných podmienok (ďalej jen „VOP“) predávajúceho a stanovuje postup pri uplatnení reklamácie tovaru a vybavení reklamácie.
1.2 Objednávateľom je kupujúci v internetovom obchode www.obuvzona.sk.
1.3 Objednávateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronickú objednávku tovaru (ďalej len „kupujúci“) do internetového obchodu www.obuvzona.sk. Kupujúci, je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním tovaru.
1.4 Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej ako „Občiansky zákonník“), zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej ako „Obchodný zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon č. 102/2014“), zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (ďalej ako „Zákon o elektronickom obchode“) a zákonom c. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o ochrane osobných údajov“) a tvorí súčasť každej kúpnej zmluvy uskutočnenej medzi zmluvnými stranami. Na práva a povinnosti, ktoré nie sú upravené v tomto Reklamačnom poriadku sa aplikujú ustanovenia VOP pokiaľ nie je uvedené inak.
1.5 Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP.
II.
Záručné podmienky a reklamácie tovaru
2.1 Pre uplatnenie reklamácie tovaru je nevyhnutné, aby bola reklamácia tovaru uplatnená v záručnej dobe spôsobom ustanoveným v tomto Reklamačnom poriadku.
2.2 Záručná doba začína plynúť v prípade kupujúceho, ktorým je fyzická osoba, prevzatím tovaru kupujúcim a je stanovená na 24 mesiacov v prípade nového tovaru (ďalej ako „Záručná doba“).
2.3 Trvanie záruky sa preukazuje daňovým dokladom preukazujúcim zaplatenie a prevzatie tovaru alebo faktúrou a preukázaním jej úhrady alebo záručným listom, pokiaľ tovar takýto záručný list obsahuje, s tým, že trvanie záručnej doby sa počíta odo dňa prevzatia tovaru. Daňový doklad alebo faktúra podľa predchádzajúcej vety sa považujú za záručný list, pokiaľ priamo tovar neobsahuje záručný list.
2.4 Záruka sa vzťahuje na všetky zjavné alebo skryté vady tovaru, ktoré sú nezlučiteľné s funkčnosťou tovaru, pokiaľ bol tovar používaný stanoveným spôsobom alebo pokiaľ nedošlo k nesprávnemu zásahu.
2.5 Za vadu nemožno považovať zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku bežného opotrebenia alebo trvania času alebo akúkoľvek zmenu v dôsledku nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu alebo ktorá sa týka povahy materiálu. Kratšiu životnosť výrobku v takom prípade nemožno považovať za vadu, ktorá by oprávňovala kupujúceho na uplatnenie nárokov z vád a ako takú ju nemožno ani reklamovať. Za vadu sa podľa tohto Reklamačného poriadku tiež (najmä, nie však výlučne) nepovažuje vada, ktorá
(i) vznikla poškodením tovaru alebo nadmerným opotrebením;
(ii) používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou alebo chemickými alebo mechanickými vplyvmi požiadavkám na tovaru alebo materiálovému zloženiu tovaru;
(iii) zanedbaním starostlivosti o tovar alebo zanedbaním bežnej údržby;,
(iv) nadmerným zaťažovaním alebo nadmerným používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v informáciách o tovare alebo všeobecnými zásadami alebo materiálovému zloženiu,
(v) vznikla ako dôsledok alebo z dôvodu alebo v súvislosti s nekvalifikovaným zásahom,
(vi) úpravou tovaru vykonanou kupujúcim alebo treťou osobou,
(vii) poškodením tovaru prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
(viii) použitím nesprávneho alebo neoriginálneho materiálu pri bežnej údržbe,
(ix) neobvyklým použitím, aj ak takéto použitie nebolo explicitne vylúčené v priloženom návode k použitiu.
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty primerane predlžujú o čas, v ktorom bol kupujúci v omeškaní s poskytnutím požadovanej súčinnosti.
2.7. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný tovar zasielať na reklamáciu len čistý a len hygienicky nezávadný a v prípade, ak je tovar alebo jeho súčasť znečistená alebo nespĺňa základné hygienické štandardy, takáto reklamácia nemôže byť prešetrená ani vybavená a predávajúci nezodpovedá za vady na takto doručenom tovare.
III.
Reklamácia
3.1 V prípade, ak kupujúci objavil na zakúpenom tovare v priebehu záručnej doby vadu, ktorá sa za vadu považuje v zmysle článku II. tohto Reklamačného poriadku, má v záručnej dobe právo na reklamáciu tovaru (ďalej ako „reklamácia“).
3.2 Reklamáciu je, v súlade s ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku, kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď po zistení vady tak, aby mohla byť reklamácia správne posúdená a vybavená.
3.3 Záručnú dobu nie je možné zamieňať s obdobím zvyčajnej životnosti tovaru, t. j. s obdobím, počas ktorého pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, daný účel a rozdielnosť v intenzite používania vydržať.
3.4 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Za takúto vadu sa považuje, najmä, nie však výlučne taká vada, ktorá nemení funkciu tovaru. V takomto prípade je predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
3.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
IV.
Postup pri reklamácii
4.1 Pri reklamácii tovaru je kupujúci povinný postupovať nasledovne:
a) v súlade s týmto Reklamačným poriadkom podá reklamáciu zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu eshop@obuvzona.cz, kde označí predmet správy ako „reklamácia“, v texte uvedie najmä číslo objednávky, číslo daňového dokladu alebo faktúry v zmysle bodu 2.3. tohto Reklamačného poriadku, typ tovaru/označenie tovaru, jeho vzor, presnú špecifikáciu tovaru a čo najpresnejší opis vady.
V texte kupujúci taktiež uvedie číslo bankového účtu vo formáte IBAN, na ktorý by, v prípade uznania reklamácie, a v prípade jej vybavenia prostredníctvom zľavy z ceny alebo vrátenia kúpnej cena tovaru, bez ceny dopravného, poistného, ako aj ďalších nákladov, bola odoslaná.
b) kupujúci odošle reklamovaný tovar na adresu predávajúceho: Obuv Zóna, eshop – reklamačné oddelenie, T. G. Masaryka 774, 272 01 Kladno, Česká republika
4.2 Kupujúci, ktorý odošle zásielku bez splnenia podmienok podľa bodu 4.1 písm. a) a b) tohto článku, resp. kupujúci, ktorý odošle neúplnú zásielku, a teda neobsahuje všetky dokumenty podľa bodu 4.1 písm. b) tohto článku, ako aj v prípade zásielok, z ktorých nie je zrejmé, prečo boli predávajúcemu zaslané, budú vrátené odosielateľovi na náklady odosielateľa.
4.3 Reklamovaný tovar nie je možné zaslať na dobierku. Takto zaslaná reklamácia nebude zo strany predávajúceho prijatá.
V.
Vybavenie reklamácie
5.1 Predávajúci posúdi oprávnenosť reklamácie, reklamované vady na tovare a po posúdení upovedomí kupujúceho telefonicky alebo e-mailom o spôsobe vybavenia reklamácie.
5.2 Lehota na upovedomenie o spôsobe vybavenia reklamácie a vybavenie reklamácie je uvedená v § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa a je v maximálnej dĺžke 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
5.3 Reklamácia bude v prípade opodstatnenosti a po splnení podmienok podľa tohto Reklamačného poriadku vybavená ako opodstatnená (ďalej ako „opodstatnená reklamácia“) a v prípade neopodstatnenosti bude vybavená ako neopodstatnená (ďalej ako „neopodstatnená reklamácia“).
5.4 Podľa povahy opodstatnenej reklamácie a podľa povahy vady a jej možnostiach vybavenia v zmysle 3.4 a 3.5 tohto Reklamačného poriadku bude reklamácia vybavená nasledovne:
a) vrátený opravený tovar,
b) zaslaný nový tovar alebo
c) vrátená kúpna cena tovaru na účet kupujúceho bankovým prevodom
d) priznaná zľava z kúpnej ceny.
5.5 V prípade vybavenia reklamácie opravou tovaru alebo výmenou tovaru za nový kus bude po dohovore kupujúceho a predávajúceho podľa bodu 5.4 tohto článku tovar zaslaný na adresu kupujúceho uvedenú v oznámení o reklamácii alebo bude kupujúci vyzvaný na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru . Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci je tiež povinný skontrolovať kompletnosť tovaru, hlavne či balenie kompletné a obsahuje všetky súčasti. Na neskoršie námietky sa neprihliada.
5.6 V prípade vybavenia reklamácie vrátením kúpnej ceny alebo priznaním zľavy z kúpnej ceny predávajúci zrealizuje prevod na účet kupujúceho bezhotovostným prevodom do 15 dní od vybavenia reklamácie.
5.7 V prípade opodstatnenej reklamácie podľa bodu 5.4 tohto článku má kupujúci právo na náhradu poštovného v opodstatnenej a preukázanej výške. Náhrada podľa predchádzajúcej vety nemôže presahovať bežné náklady vzhľadom na povahu a hmotnosť tovaru, prostredníctvom bežnej poštovej prepravy.
5.8 Kupujúci je povinný zasielať tovar v originálnom obale alebo vo vyhovujúcom prepravnom obale, z dôvodu ochrany reklamovaného tovaru. Predávajúci nezodpovedá za prípadné mechanické poškodenie tovaru spôsobené nevhodným spôsobom prepravy pred jeho prijatím.
5.9 Internetový obchod www.obuvzona.sk neručí za škody spôsobené prepravcom. Ak bude kupujúcemu doručená poškodená zásielka (poškodený, potrhaný, deformovaný transportný obal, iný než objednaný tovar a pod.), kupujúci je oprávnený zásielku neprevziať. V opačnom prípade predávajúci – internetový obchod www.obuvzona.sk nezodpovedá za škodu a zodpovedným za škodu sa voči kupujúcemu stáva dopravca.
5.10 V prípade, že predávajúci nevybaví reklamáciu kupujúceho v maximálnej lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie podľa bodu 5.2 tohto článku, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. V prípade, ak kupujúci zaslal tovar na reklamáciu pred uplynutím 12 mesiacov reklamačnej doby, je predávajúci oprávnený zamietnuť reklamáciu len na základe odborného posúdenia a toto odborné posúdenie je povinný predložiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie a predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky účelne vynaložené náklady na odborné posúdenie. Znova uplatnenú reklamáciu opatrenú odborným posúdením o zodpovednosti predávajúceho za vadu nemožno zamietnuť.
VI.
Záverečné ustanovenia
6.1 Tento Reklamačný poriadok je platný pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim.
6.2 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tento Reklamačný poriadok. Dátum účinnosti tohto Reklamačného poriadku je vyznačený v bode 6.3 tohto článku. Vo vzťahu ku kupujúcemu je platné znenie Reklamačného poriadku, ktoré je účinné v deň doručenia reklamácie kupujúceho predávajúcemu, pričom na takéto znenie Reklamačného poriadku sa následné zmeny Reklamačného poriadku nevzťahujú.
6.3 Tento Reklamačný poriadok je účinný odo dňa 01.04.2020
V Prahe, dňa 03.04.2020
Reklamačný poriadok
pre internetový obchod www.obuvzona.sk
(ďalej ako „Reklamačný poriadok“)
I.
Úvodné ustanovenia
1.1 Prevádzkovateľom internetového obchodu www.obuvzona.sk [PI1] [OZ2] je predávajúci a to Ing. Petra Steyrerová, so sídlom Bozděchova 637/9, 150 00 Praha 5, Česká republika, IČ: 71386084[LA3] [OZ4] , DIČ: CZ7958282651 , bankový účet vedený v: Slovenská sporiteľňa, a.s., č. ú. v tvare IBAN: 2538594399/0800[PI5] [OZ6] (ďalej len „predávajúci“). Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (ďalej jen „VOP“) predávajúceho a stanovuje postup pri uplatnení reklamácie tovaru a vybavení reklamácie.
1.2 Objednávateľom je kupujúci v internetovom obchode www.obuvzona.sk.
1.3 Objednávateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronickú objednávku tovaru (ďalej len „kupujúci“) do internetového obchodu www.obuvzona.sk. Kupujúci, je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním tovaru.
1.4 Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej ako „Občiansky zákonník“), zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov (ďalej ako „Obchodný zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon č. 102/2014“), zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (ďalej ako „Zákon o elektronickom obchode“) a zákonom c. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o ochrane osobných údajov“) a tvorí súčasť každej kúpnej zmluvy uskutočnenej medzi zmluvnými stranami. Na práva a povinnosti, ktoré nie sú upravené v tomto Reklamačnom poriadku sa aplikujú ustanovenia VOP pokiaľ nie je uvedené inak.
1.5 Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP.
II.
Záručné podmienky a reklamácie tovaru
2.1 Pre uplatnenie reklamácie tovaru je nevyhnutné, aby bola reklamácia tovaru uplatnená v záručnej dobe spôsobom ustanoveným v tomto Reklamačnom poriadku.
2.2 Záručná doba začína plynúť v prípade kupujúceho, ktorým je fyzická osoba, prevzatím tovaru kupujúcim a je stanovená na 24 mesiacov v prípade nového tovaru[LA7] [OZ8] (ďalej ako „Záručná doba“). Záručná doba v prípade, ak je kupujúcim právnická osoba je ........................[LA9] [OZ10] [OZ11]
2.3 Trvanie záruky sa preukazuje daňovým dokladom preukazujúcim zaplatenie a prevzatie tovaru alebo faktúrou a preukázaním jej úhrady alebo záručným listom, pokiaľ tovar takýto záručný list obsahuje, s tým, že trvanie záručnej doby sa počíta odo dňa prevzatia tovaru. Daňový doklad alebo faktúra podľa predchádzajúcej vety sa považujú za záručný list, pokiaľ priamo tovar neobsahuje záručný list.
2.4 Záruka sa vzťahuje na všetky zjavné alebo skryté vady tovaru, ktoré sú nezlučiteľné s funkčnosťou tovaru, pokiaľ bol tovar používaný stanoveným spôsobom alebo pokiaľ nedošlo k nesprávnemu zásahu. .
2.5 Za vadu nemožno považovať zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku bežného opotrebenia alebo trvania času alebo akúkoľvek zmenu v dôsledku nesprávneho používania ´alebo nesprávneho zásahu alebo ktorá sa týka povahy materiálu. Kratšiu životnosť výrobku v takom prípade nemožno považovať za vadu, ktorá by oprávňovala kupujúceho na uplatnenie nárokov z vád a ako takú ju nemožno ani reklamovať. Za vadu sa podľa tohto Reklamačného poriadku tiež (najmä, nie však výlučne) nepovažuje vada, ktorá
(i) vznikla poškodením tovaru alebo nadmerným opotrebením;
(ii) používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou alebo chemickými alebo mechanickými vplyvmi požiadavkám na tovaru alebo materiálovému zloženiu tovaru;
(iii) zanedbaním starostlivosti o tovar alebo zanedbaním bežnej údržby;,
(iv) nadmerným zaťažovaním alebo nadmerným používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v informáciách o tovare alebo všeobecnými zásadami alebo materiálovému zloženiu,
(v) vznikla ako dôsledok alebo z dôvodu alebo v súvislosti s nekvalifikovaným zásahom,
(vi) úpravou tovaru vykonanou kupujúcim alebo treťou osobou,
(vii) poškodením tovaru prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
(viii) použitím nesprávneho alebo neoriginálneho materiálu pri bežnej údržbe,
(ix) neobvyklým použitím, aj ak takéto použitie nebolo explicitne vylúčené v priloženom návode k použitiu.
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu súčinnosť potrebnú pre vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty primerane predlžujú o čas, v ktorom bol kupujúci v omeškaní s poskytnutím požadovanej súčinnosti.
2.7. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný tovar zasielať na reklamáciu len čistý a len hygienicky nezávadný a v prípade, ak je tovar alebo jeho súčasť znečistená alebo nespĺňa základné hygienické štandardy, takáto reklamácia nemôže byť prešetrená ani vybavená a predávajúci nezodpovedá za vady na takto doručenom tovare.
III.
Reklamácia
3.1 V prípade, ak kupujúci objavil na zakúpenom tovare v priebehu záručnej doby vadu, ktorá sa za vadu považuje v zmysle článku II. tohto Reklamačného poriadku, má v záručnej dobe právo na reklamáciu tovaru (ďalej ako „reklamácia“).
3.2 Reklamáciu je, v súlade s ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku, kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď po zistení vady tak, aby mohla byť reklamácia správne posúdená a vybavená.
3.3 Záručnú dobu nie je možné zamieňať s obdobím zvyčajnej životnosti tovaru, t. j. s obdobím, počas ktorého pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, daný účel a rozdielnosť v intenzite používania vydržať.
3.4 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Za takúto vadu sa považuje, najmä, nie však výlučne taká vada, ktorá nemení funkciu tovaru. V takomto prípade je predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
3.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
IV.
Postup pri reklamácii
4.1 Pri reklamácii tovaru je kupujúci povinný postupovať nasledovne:
a) v súlade s týmto Reklamačným poriadkom podá reklamáciu zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu eshop@obuvzona.cz, kde označí predmet správy ako „reklamácia“, v texte uvedie najmä číslo objednávky, číslo daňového dokladu alebo faktúry v zmysle bodu 2.3. tohto Reklamačného poriadku, typ tovaru/označenie tovaru, jeho vzor, presnú špecifikáciu tovaru a čo najpresnejší opis vady.
V texte kupujúci taktiež uvedie číslo bankového účtu vo formáte IBAN, na ktorý by, v prípade uznania reklamácie, a v prípade jej vybavenia prostredníctvom zľavy z ceny alebo vrátenia kúpnej cena tovaru, bez ceny dopravného, poistného, ako aj ďalších nákladov, bola odoslaná.
b) kupujúci odošle reklamovaný tovar na adresu predávajúceho: Obuv Zóna, eshop – reklamačné oddelenie, T. G. Masaryka 774, 272 01 Kladno, Česká republika
· s opisom chyby a vytlačeným e-mailom, ktorý bol odoslaný na e-mail: eshop@obuvzona.cz,
· s daňovým dokladom alebo faktúrou tak ako sú špecifikované v bode 2.3. tohto Reklamačného poriadku a záručným listom, pokiaľ bol k tovaru priložený ako aj s uvedením presného mena, priezviska a adresy na doručenie tovaru späť po vybavení reklamácie, pokiaľ sa reklamácia nevybaví iným spôsobom.
4.2 Kupujúci, ktorý odošle zásielku bez splnenia podmienok podľa bodu 4.1 písm. a) a b) tohto článku, resp. kupujúci, ktorý odošle neúplnú zásielku, a teda neobsahuje všetky dokumenty podľa bodu 4.1 písm. b) tohto článku, ako aj v prípade zásielok, z ktorých nie je zrejmé, prečo boli predávajúcemu zaslané, budú vrátené odosielateľovi na náklady odosielateľa.
4.3 Reklamovaný tovar nie je možné zaslať na dobierku. Takto zaslaná reklamácia nebude zo strany predávajúceho prijatá.
V.
Vybavenie reklamácie
5.1 Predávajúci posúdi oprávnenosť reklamácie, reklamované vady na tovare a po posúdení upovedomí kupujúceho telefonicky alebo e-mailom o spôsobe vybavenia reklamácie.
5.2 Lehota na upovedomenie o spôsobe vybavenia reklamácie a vybavenie reklamácie je uvedená v § 18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa a je v maximálnej dĺžke 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
5.3 Reklamácia bude v prípade opodstatnenosti a po splnení podmienok podľa tohto Reklamačného poriadku vybavená ako opodstatnená (ďalej ako „opodstatnená reklamácia“) a v prípade neopodstatnenosti bude vybavená ako neopodstatnená (ďalej ako „neopodstatnená reklamácia“).
5.4 Podľa povahy opodstatnenej reklamácie a podľa povahy vady a jej možnostiach vybavenia v zmysle 3.4 a 3.5 tohto Reklamačného poriadku bude reklamácia vybavená nasledovne:
a) vrátený opravený tovar,
b) zaslaný nový tovar alebo
c) vrátená kúpna cena tovaru na účet kupujúceho bankovým prevodom
d) priznaná zľava z kúpnej ceny.
5.5 V prípade vybavenia reklamácie opravou tovaru alebo výmenou tovaru za nový kus bude po dohovore kupujúceho a predávajúceho podľa bodu 5.4 tohto článku tovar zaslaný na adresu kupujúceho uvedenú v oznámení o reklamácii alebo bude kupujúci vyzvaný na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru . Kupujúci je povinný skontrolovať preberaný tovar a jeho súlad s výdajným protokolom reklamácie. Kupujúci je tiež povinný skontrolovať kompletnosť tovaru, hlavne či balenie kompletné a obsahuje všetky súčasti. Na neskoršie námietky sa neprihliada.
5.6 V prípade vybavenia reklamácie vrátením kúpnej ceny alebo priznaním zľavy z kúpnej ceny predávajúci zrealizuje prevod na účet kupujúceho bezhotovostným prevodom do 15 dní od vybavenia reklamácie.
5.7 V prípade opodstatnenej reklamácie podľa bodu 5.4 tohto článku má kupujúci právo na náhradu poštovného v opodstatnenej a preukázanej výške. Náhrada podľa predchádzajúcej vety nemôže presahovať bežné náklady vzhľadom na povahu a hmotnosť tovaru, prostredníctvom bežnej poštovej prepravy.
5.8 Kupujúci je povinný zasielať tovar v originálnom obale alebo vo vyhovujúcom prepravnom obale, z dôvodu ochrany reklamovaného tovaru. Predávajúci nezodpovedá za prípadné mechanické poškodenie tovaru spôsobené nevhodným spôsobom prepravy pred jeho prijatím.
5.9 Internetový obchod www.obuvzona.sk neručí za škody spôsobené prepravcom. Ak bude kupujúcemu doručená poškodená zásielka (poškodený, potrhaný, deformovaný transportný obal, iný než objednaný tovar a pod.), kupujúci je oprávnený zásielku neprevziať. V opačnom prípade predávajúci – internetový obchod www.obuvzona.sk nezodpovedá za škodu a zodpovedným za škodu sa voči kupujúcemu stáva dopravca.
5.10 V prípade, že predávajúci nevybaví reklamáciu kupujúceho v maximálnej lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie podľa bodu 5.2 tohto článku, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. V prípade, ak kupujúci zaslal tovar na reklamáciu pred uplynutím 12 mesiacov reklamačnej doby, je predávajúci oprávnený zamietnuť reklamáciu len na základe odborného posúdenia a toto odborné posúdenie je povinný predložiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie a predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky účelne vynaložené náklady na odborné posúdenie. Znova uplatnenú reklamáciu opatrenú odborným posúdením o zodpovednosti predávajúceho za vadu nemožno zamietnuť.
VI.
Záverečné ustanovenia
6.1 Tento Reklamačný poriadok je platný pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim.
6.2 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tento Reklamačný poriadok. Dátum účinnosti tohto Reklamačného poriadku je vyznačený v bode 6.3 tohto článku. Vo vzťahu ku kupujúcemu je platné znenie Reklamačného poriadku, ktoré je účinné v deň doručenia reklamácie kupujúceho predávajúcemu, pričom na takéto znenie Reklamačného poriadku sa následné zmeny Reklamačného poriadku nevzťahujú.
6.3 Tento Reklamačný poriadok je účinný odo dňa 01.04.2020
V Prahe, dňa 03.04.2020
[PI1]Webová stránka bude mať len českú alebo aj slovenskú verziu?
[OZ2]V čechách – českou a na slovenku slovenskou
[LA3]Je prevádzkovateľom živnostník s miestom podnikania v ČR – pozoro na daňové aspekty – to aj v kontexte prípadnej slovenskej stránky
[OZ4]Ano – jsem živnostník s miestom podnikání v ČR, ale zde jsme se informovali, že se nás případně dotýkají daňové povinnosti v SK při překročení poměrně velkého obratu
[PI5]Poprosíme tvar zmeniť na IBAN + SLSP má kód banky 0900 – malo by to byť toto, poprosíme skontorlovať, resp. opravi: SK31 0900 0000 0025 3859 4399
[OZ6]Bú vedený v české spořitelně v Eurech – iban IBAN CZ98 0800 0000 0020 2380 0253
a číslo účtu 2023800253 / 0800
[LA7]Máme riešiť aj prípad tovaru použitého?
[OZ8]Prodáváme pouze nový tovar
[LA9]Pokiaľ podnikateľ nemá postavenie spotrebiteľa, záručná doba môže byť kratšia
[OZ10]Pokud kupuje podnikate, můžeme napsat že se neřídí Občanským zákonníkem ale idndividuálně dodavatelem?
[OZ11]Je podle práva správně kdybychom tam dali ½ roku jako to bývalo?
Získajte 7 € zľavu
na prvú objednávku. Platí na novú nezľavnený kolekciu pri nákupe nad 70 € po potvrdení odberu newslettera v emailu.
www.obuvzona.sk
Veríme, že si z našej širokej ponuky obuvi a kabeliek vyberiete tovar, ktorý presne zodpovedá vašim predstavám.
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu online. V prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.